طرز تهیه بستنی یخی و 7 راز خوشمزه شدن آن

مجموعه: فیلم و سریال
به این مطلب امتیاز دهید

 

  • طرز تهیه بستنی یخی و 7 راز خوشمزه شدن آن
  •  

    طرز تهیه بستنی یخی و 7 راز خوشمزه شدن آن

     

    هوا گرم است و خوردن هر خوراکی خنکی می‌تواند فرح‌بخش باشد؛ از نوشیدنی‌های خنک گرفته تا انواع بستنی. راستی، هیچ می‌دانستید می‌توان به راحتی در خانه بستنی تهیه کرد؟ شما می‌توانید انواع میوه‌های تابستانی را با آب میوه، شیر، ماست و… مخلوط کنید و به صورت بستنی یخی درآورید و در کنار سایر اعضای خانواده‌تان از طعم بی‌نظیرشان لذت ببرید. حتما حدس زده‌اید که موضوع این مطلب طرز تهیه بستنی یخی است. پس با ما همراه شوید.

     

    مقدار کالری

    مواد غذایی یادشده در مجموع دارای 350 کیلوکالری هستند. در صورتی که از مخلوط به دست آماده 4 بستنی تهیه شود، هر یک حدود 90 کیلوکالری انرژی خواهند داشت البته در صورتی که عسل بیشتری در این مخلوط بریزید به ازای هر قاشق غذاخوری عسل، 20 کیلوکالری دیگر نیز به انرژی بستنی، اضافه خواهد شد و میزان کالری دریافتی بالاتر خواهد رفت. برای افزایش ارزش غذایی این بستنی می‌توانید به آن مغزهای مختلفی مانند تکه‌های کوچک پسته و بادام‌زمینی اضافه کنید.

     

    طـرز تـهـیـه

    کیوی را به قطعه‌های بسیار ریز خرد کنید. آناناس را هم به صورت پوره در آورید. سپس در یک کاسه، کیوی‌های خردشده و پوره آناناس را با هم مخلوط و به آن‌ها آب آناناس و عسل اضافه کنید. قالب‌های بستنی یخی را آماده و از این مخلوط در آن‌ها بریزید. حواستان باشد قالب‌ها را پر کنید و آن‌ها را در فریزر حداقل به مدت 5-4 ساعت قرار دهید. بعد از گرفتن بستنی‌ها، می‌توانید آن‌ها را سرو کنید و از طعم بی‌نظیرشان لذت ببرید.

     

    مـواد لازم برای 4 نفر

    کیوی متوسط            2 عدد                             120 کیلوکالری

    آب آناناس                  1 لیوان                            120 کیلوکالری

    آناناس خرد شده        1 لیوان                            90 کیلوکالری

    عسل                       1 قاشق غذاخوری            20 کیلوکالری

     

    7 راز بستنی یخی

    بستنی یکی از پرطرفدارترین خوراکی‌ها در تابستان است. در فصلی که انواع میوه‌ها به وفور یافت می‌شوند، می‌توان بستنی‌های متنوعی تهیه کرد؛ مثلا می‌توانید هلو (یک عدد متوسط) را با موز (یک عدد متوسط)، مقداری کشمش، آب و عسل (1 قاشق غذاخوری) مخلوط کنید و در قالب‌های بستنی بریزید و بعد از گرفتن مایه، آن را میل کنید. اما نکته‌های کلی برای تهیه انواع بستنی یخی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

    1. میوه‌هایی را که برای تهیه بستنی یخی استفاده می‌کنید باید باکیفیت باشند. حتی می‌توانید میوه غیر فصل را خرد کنید و در فریزر نگه دارید و در زمان مناسب در بستنی یخی به کار برید.

    2. حین تهیه بستنی یخی کیوی، حواستان باشد دانه‌های سیاه این میوه خرد نشوند زیرا در این صورت طعم تلخی به بستنی خواهند داد بنابراین یا آن‌ها را ریز خرد کنید یا به صورت پوره (البته نه به صورت کاملا یکنواخت) درآورید.

    3. قالبی که برای تهیه بستنی استفاده می‌شود، از مهم‌ترین نکته‌ها در تهیه این خوراکی است و اگر از مارک‌های معتبر لوازم آشپزی باشد، وقتی بستنی خود را می‌گیرد به راحتی از آن جدا خواهد شد. دیگر اینکه باید دسته بلندی داشته باشد که به صورت عمقی داخل بستنی فرو برود زیرا بستنی به خوبی به قالب‌هایی که دسته‌های کوتاهی دارند نمی‌چسبد و محکم نمی‌شود.

    هرگز قالب‌های پر شده را در کنار بسته‌بندی مواد غذایی گوشتی و به خصوص

    ماهی قرار ندهید زیرا در این صورت بوی آن‌ها را می‌گیرد

     

    4. حتما قالب‌های بستنی پرشده در طبقه اول فریزر که سردترین جای آن است، قرار دهید تا به سرعت خود را بگیرد.

    5. هرگز قالب‌های پر شده را در کنار بسته‌بندی مواد غذایی گوشتی و به خصوص ماهی قرار ندهید زیرا در این صورت بوی آن‌ها را می‌گیرد. افرادی که دسر خورهای قهاری هستند، همیشه طبقه‌ای از فریزر خود را به دسر و مواد اولیه آن اختصاص می‌دهند و کاملا آن را تمیز نگه می‌دارند.

    6. می‌توانید به جای آب، از شیر و ماست شیرین برای تهیه بستنی‌ها استفاده کنید. این کار کمک خواهد کرد افرادی که تمایلی به خوردن لبنیات (به خصوص شیر) به صورت عادی ندارند، سهمشان از این ماده غذایی را به صورت بستنی دریافت کنند.

    7. برای آنکه بستنی شکل زیبایی بگیرد، می‌توانید پوره میوه‌هایی را که رنگ‌های مختلفی دارند مثلا کیوی و آناناس، یکی در میان در قالب بریزید.

     

    اگر اضافه وزن دارید

    بهتر است بستنی‌تان را کم شیرین تهیه و به جای آب میوه با آب معمولی مخلوط کنید. به این ترتیب میزان کالری دریافتی‌تان کاهش پیدا خواهد کرد. به هر حال هر گرم کربوهیدرات که می‌تواند از جمله قندهای ساده نیز باشد، 4 کیلوکالری انرژی به بدن می‌رساند و مازاد آن به بافت چربی تبدیل می‌شود.

     

    اگر یبوست دارید

    بهتر است میوه‌هایی مانند سیب، گلابی، انجیر یا حتی هلو را با هم مخلوط کنید و به صورت بستنی یخی درآورید. خوردن این میوه‌ها به دلیل فیبری که دارند به کاهش شدت یبوست و بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک خواهد کرد.

     

    اگر کم‌خونی دارید

    بهتر است میوه‌هایی مانند انبه و انواع توت را به صورت بستنی تهیه و میل کنید. خوردن این میوه‌ها به دلیل داشتن ویتامین C و بتاکاروتن، به جذب آهن دریافتی کمک خواهد کرد و در کاهش شدت کم‌خونی موثر خواهد بود.

     

     


    http://www.cooldownload.ir/طرز-تهیه-بستنی-یخی-و-7-راز-خوشمزه-شدن-آن.html

    کلمات کلیدی : ( (البته (به (یک آب آب، آشپزی آماده آن آناناس آناناس، آناناسخرد آنها آنکه آهن آورید اختصاص ارزش از ازای است است، استفاده اضافه اعضای افرادی افزایش البته اما انبه انجیر انرژی انواع اول اولیه اگر این اینکه با بادامزمینی باشد باشد، باشد؛ باشند بافت بالاتر باکیفیت باید ببرید بتاکاروتن، بدن برای برود برید بریزید بستنی بستنی، بستنیتان بستنیراستی، بستنیها بستنیها، بستنیهای بستهبندی بسیار بعد بلندی بنابراین به بهبود بهتر بود بوی بگیرد بگیرد، بیشتری بینظیرشان تا تابستان تابستانی تبدیل ترتیب تـهـیـه تلخی تمایلی تمیز تهیه توت تکههای جای جدا جذب جمله حال حتما حتی حداقل حدس حدود حواستان حین خانه خانوادهتان خرد خردشده خصوص خنک خنکی خواهد خواهند خوبی خود خوراکی خوراکیها خوردن خورهای داخل داد دارای دارد دارند دارید داشت داشتن داشته دانههای در درآورید دریافت دریافتی دریافتیتان دست دسته دستههای دستگاه دسر دلیل دهید دیگر را راحتی راز رفت رنگهای ریز زدهاید زمان زیبایی زیر زیرا ساده ساعت سایر سردترین سرعت سرو سهمشان سپس سیاه سیب، شد شدت شدتیبوستو شده شرح شما شود، شوید شکل شیر شیر) شیر، شیرین صورت صورتی طبقه طبقهای طرز طرزتهیهبستنییخیورازخوشمزهشدنآنطرزتهیهبستنییخیورازخوشمزهشدنآن طعم طـرز عادی عدد عسل عسل، عمقی عملکرد غذاخوری غذاخوری) غذایی غیر فرحبخش فرو فریزر فصل فصلی فیبری قاشق قالب قالبها قالبهای قالبهایی قالبی قرار قطعههای قندهای قهاری لازم لبنیات لذت لوازم لیوان ما ماده مارکهای مازاد ماست مانند ماهی مایه، متنوعی متوسط) متوسط)، مثلا مجموع محکم مختلفی مخلوط مدت مطلب معتبر معمولی مغزهای مـواد مقدار مقداری مناسب مهمترین مواد موثر موز موضوع میان میتوان میتواند میتوانید میدارند میدانستید میدهند میرساند میزان میشود میشود، میشوند، میل میوه میوه، میوهها میوههای میوههایی میکنید میگیرد ندارند، ندهید نشوند نفر نمیشود نمیچسبد نه نوشیدنیهای نکتهها نکتههای نگه نیز هر هرگز هستند هستند، هلو هم همراه همیشه هوا هیچ و وجود وزن وفور وقتی ویتامین پر پرشده پرطرفدارترین پس پسته پوره پیدا چربی کار کاسه، کالری کاملا کاهش کربوهیدرات کرد کرد؛ کرد؟ کشمش، کلی کم کمخونی کمک کنار کنند کنید که کوتاهی کوچک کیلوکالری کیوی کیوی، کیویمتوسط کیویهای گرفتن گرفته گرم گلابی، گوارش گوشتی یا یادشده یافت یبوست یخی یک یکنواخت) یکی

     

    

    عکس های خنده دار

    پورتال تحليلی خبری

    دانلود آهنگ جدید رضا یزدانی

    پیتزای ایتالیایی

    آموزش بالا بردن سرعت دانلود شبانه

    

    فال انبیا اصلی

  • دانلود فیلم | دانلود سریال
  •  

    در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :